Fun in Taxco en natuurlijk Acapulco - Reisverslag uit Puerto Escondido, Mexico van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu Fun in Taxco en natuurlijk Acapulco - Reisverslag uit Puerto Escondido, Mexico van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu

Fun in Taxco en natuurlijk Acapulco

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Pierre & Sandra

25 December 2008 | Mexico, Puerto Escondido

Hoi allemaal,

Vanuit een zeer zonnig en enorm warm Mexico weer een verslag op deze eerste kerstdag. Eigenlijk vreemd dat wij 2 kerstdagen hebben, dat is in de meeste landen niet zo. In Mexico wordt de kerst ook gevierd met veel kerstversieringen en Amerikaanse kerstliedjes, erg gezellig. We weten alleen niet wanneer de kerstman z'n kadootjes komt brengen. Vanmorgen hebben wij al genoten van een heerlijk kerstontbijt in El Cafecito.

Het uitzicht op de Torre Latinoamericana was fantastisch. We waren er rond zonsondergang, echt de perfecte tijd. De dag erna zijn we met een luxe bus met veel beenruimte vertrokken naar Taxco. Taxco is een zilverstad en puilt werkelijk uit van de 'platerias', zilverwinkeltjes. Een prachtig wit stadje met op het zócalo de oogverblindende kerk Santa Prisca. De stad ligt op een berg met vele straatjes, nauwe doorgangen, verrassende patio's en pleintjes. Alle straatjes leiden naar het Plaza Borda waar wij lekker zijn gaan lunchen bij één van de vele, gezellige restaurantjes. De eigenaar van dit restaurant gaf ons met veel trots een rondleiding door zijn stad en liet ons de mooiste sieradenwinkeltjes van de stad zien. Zo vertelde hij ons dat alle huizen die hier gebouwd worden, wit moeten zijn en liet hij ons Casa Borda zien, een cultureel centrum. We hadden een erg leuk hostal bij de markt gevonden waar we steeds verdwaalde. Op het plein bij de kerk hebben we heel wat uren doorgebracht en de plaatselijke bevolking goed bekeken. Zo kunnen wij niet geloven dat het met Volkswagen slecht kan gaan. Er rijden hier in Mexico zo ongelofelijk veel kevers en busjes rond, die voornamelijk dienst doen als taxi. Wij hebben minstens 3 jonge bruidsparen gezien die trouwde in de prachtige Santa Prisca. Natuurlijk hebben wij bijna alle 1000 zilverwinkels bezocht en veel gekocht (4 paar oorbellen, 5 of 6 ringen, 2 hangertjes en 3 armbanden).
´s Avonds was er een kerstconcert op het plein en zijn we met een fakkeltocht meegelopen. Helaas konden we in de kerk niet wegglipen en moesten we de pastoor een hand geven (we kregen beide wel een snoepzak). Een erg mooie stad die we niet hadden willen missen.
Na een busreis van ongeveer 5 uur kwamen we aan in het snikhete Acapulco. Weer een hotel op een berg dus we komen terug met zeer gespierde kuiten. De eerste dag hebben we een gigantische wandeling gemaakt over het strand met natuurlijk op z'n tijd een drankje in de gezellige strandtenten. De Love Boat hebben we niet gezien. Ook geprobeerd om wat hempjes te kopen voor Pierre maar toen een verkoper zei ¨we only sell T-shirts to people not to KING KONG¨ hebben wij het opgegeven. ´s Avonds zijn we naar de beroemde duikers van La Quebrada geweest. Sommige van jullie kennen deze misschien nog van een film Elvis Presley. Stoer komen de gespierde clavadistas, de rotsduikers, de trappen aflopen. De toeschouwers drommen al samen op de platforms boven de klippen, waartegen de hoge golven kapotslaan. De mannen klimmen over de balustrade en naar beneden tot aan de waterkant. Sommige nemen aan deze kant al een duik in het water. Dan klimmen ze één voor één aan de overkant tegen de steile rotswand. Op 35 meter hoogte is een kleine uitsparing gemaakt, waar ze zich voorbereiden op de duik. Langzaam loopt de spanning op. De duiker prepareert zich, drinkt zich opzichtig moed in, en gaat op de rand van het kleine platform staan. Hij wacht op het signaal van beneden als er een grote golf aankomt. Dan slaat hij een kruis, rekt hij zich uit, en duikt in de diepte. Pfff..krijg er weer kriebels van in m'n buik. Het was echt spectaculair, zeker omdat het nog maar van die kleine mannekes waren. Voor geen goud zouden wij van die rotsen afspringen. De tweede dag in Acapulco hebben we de was laten doen, toch geslaagd voor hempjes voor Pierre en een heerlijke boottocht gemaakt. Wat gegeten, gedronken en gelezen. Gisteren een lange reisdag gehad naar Puerto Escondido waar we 3 nachten zullen blijven. Nu is het tijd voor het plaatsen van wat foto´s.
Jullie niet teveel eten hé ? Maak het gezellig.

Groetjes Pierre & Sandra

PS (schoon)mams, alvast hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en laat je maar goed verwennen. Wij zullen er zeker een biertje op drinken !

• 25 December 2008 - 18:57

Nettie:

Ziet er weer leuk uit allemaal, geniet in ieder geval van de warmte want hier is voor de komende tijd een flinke vorstperiode voorspelt. Da's anders dan 35 graden he? Morgen ga ik wandelen met de Reijsjes en nademiddag gourmetten bij Sil en Pascal. Is ook leuk!
    Veel plezier in Escondido!!!

• 25 December 2008 - 20:23

Fam. Jebbink :

Hey San en King Kong,

Wij zijn net klaar met Gourmetten en lagen dubbel om het King Kong verhaal !! En de foto's zien er weer geweldig uit ! Nou, veel plezier nog, wij gaan weer verder met kerstfilms kijken...FELICE NAVIDAD !!!

Liefs en groetjes,

Mark, Bianca, Kevin en Shane xxx

• 25 December 2008 - 20:40

Dory:

Hoi Pierre en Sandra,

Ziet er allemaal weer geweldig uit. We hebben altijd al gezegd dat ons Pierre anders was dan wij haha! Wij hebben net ons kerstdiner op met z'n viertjes en morgen gaan we gezellig met z'n allen gourmetten bij ons Eric!
    Geniet ervan en tot de volgende keer.

liefs Geert, Dory, Marlon en Wendy.

• 26 December 2008 - 00:28

Pierre & Sandra:

We hebben net nog wat meer foto´s bij het bericht gezet. De vorige computer was erg traag. Nu gaan we lekker een vers visje eten tijdens een zwoele 1e kerstavond.

Groetjes

• 26 December 2008 - 11:31

Ron En Jeanne:

Het klinkt allemaal weer geweldig!!

Een goede jaarwisseling in het zonnige Mexico!

liefs Ron en Jeanne

• 26 December 2008 - 11:37

Fam. Van Der Heijden:

Tja Pierre, je had ook wel erg weinig shirts bij!! Het ziet er prachtig uit allemaal, wat heerlijk dat weer. Wij gaan bij de Doorentjes eten en doen weer een poging om ook op King Kong te lijken.Veel plezier nog.
    Groetjes Mark,Hanny en Manon

• 26 December 2008 - 12:01

Bianca En Ton:

Fijne 2e kerstdag en geniet er nog lekker van!!!

• 26 December 2008 - 14:53

Marja:

Jullie pap en mam hebben net de foto's bekeken, en ze vinden het geweldig (tuut, tuut, tuut), nu gaan we gourmetten. Groetjes en nog heel veel plezier, Marja

• 26 December 2008 - 23:37

Martijn:

Het ziet er weer prachtig uit.
    Fijne kerstdagen nog en een goede jaarwisseling.

• 27 December 2008 - 14:36

Bob:

euuuiiii vakantie gangers. zie dat jullie je erg vermaken. zal bij jullie ongeveer 30 graden warmer zijn dan hier. gaat nu iets beter met de rug. heb sinds kerst avond nu een zware keelontsteking alvast een goed en gezond 2009 toegewenst door bob en josé