Dolfijnen op Panglao Island - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu Dolfijnen op Panglao Island - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu

Dolfijnen op Panglao Island

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Pierre & Sandra

15 Januari 2011 | Filipijnen, Manilla

Onze laatste dagen op Bohol hebben we doorgebracht op Alona Beach op Panglao Island. Een tweetal bruggen vormen een vaste verbinding tussen Pangloa en Tagbilaran. Het ca. 16 km lange en 7,5 km brede eiland heeft een aantal prachtige stranden. Het resort was goed (niet spectaculair), lag direct aan het strand, het weer was goed, zelfs erg warm en de zonnebrandolie was geen overbodige luxe. Dinsdagavond aten wij bij een Frans restaurant: tapenade, inktvisrolletjes, een stoofpotje en een red snapper met daarbij een hele fles rosé, ontzettend lekker. Als toetje een overheerlijke chocolade mousse, of een engeltje over mijn tong heen pieste. Na de vertaling kwam de leuke en spontane serveerster niet meer bij van het lachen, ze was erg benieuwd wat het engeltje zou doen met de koffie.

Woensdag onze laatste tour van deze reis, een dolfijnen excursie. We moesten er wel wat voor over hebben want deze begon om 05.30 uur. De verwachtingen waren hooggespannen maar helaas viel de trip tegen. Wij waren niet de enige op zoek naar dolfijnen en zodra ze ook maar iets boven water kwamen, doken er meteen 50 tot 60 bootjes op af. Levensgevaarlijk en al snel botste twee boten tegen elkaar op. Bij Balicasag Island werden we in een heel klein bootje geplaatst om daarmee te worden afgezet bij beschermd koraal. We snorkelde daar een half uur en zagen weer prachtige mooie en grote vissen. Het meegenomen brood werd uit de handen van Pierre gegeten, het was erg druk. Op Virgin Island met vele palmbomen en zeesterren maakte we een wandeling en daarna werden we weer afgezet bij ons hotel. Na een kort dutje hebben we de middag zwemmend en lezend doorgebracht.

Donderdag deden we niet veel anders. We lazen beide een boek uit, om het half uur zochten we verkoeling in het water, met op z’n tijd een drankje en hapje. En natuurlijk weer een massage op het strand, met een voet scrub, een pedicure en manicure. Dat kost hier werkelijk geen drol en we kunnen er maar geen genoeg van krijgen. Ook deze dag vloog voorbij terwijl we eigenlijk niet veel deden.

Vrijdag naar het kleine maar overvolle vliegveld van Bohol. Onze vlucht had een kleine vertraging maar rond half 2 waren we weer terug in Manila. Het personeel van ons hotel vond dat we een gezond kleurtje hadden gekregen. We deden wat boodschappen in de shoppingmall om de hoek, brachten nog een klein wasje weg en trakteerde ons op een gezichtsbehandeling.

De plannen voor vandaag hadden we al in het begin van de vakantie gemaakt, souvenirs shoppen. Best riskant want tijdens het reizen hadden we al veel mooie dingen gezien maar zagen het niet zitten zin om deze 5 weken mee te sjouwen. Het is gelukt en we hebben veel gekocht. Voor de middag gingen we naar de wijk Makati waar we een prachtige winkel bezochten van 3 etages. We hadden zoveel meer willen kopen maar met een rugzak waar maximaal 23 kg in mag ben je beperkt in de mogelijkheden. Na de middag kochten we in de wijk Intramuros een mooie houten schaal en masker. Het zal zo meteen nog een heel karwei worden om de gekochte souvenirs in onze rugzakken te krijgen. Als afsluiting nog een overheerlijke voet- en bodymassage en we zijn nu helemaal relaxt en kunnen er weer fris en fruitig tegenaan.

De vakantie zit er helaas op en we vliegen morgen naar huis. Ook aan deze mooie reis komt weer een einde. Wij hebben enorm genoten van de Filippijnen en kunnen iedereen dit land aanraden. Prachtige natuur, geweldig koraal, mooie eilanden maar de meeste indruk hebben de Filipino’s zelf gemaakt. Wat zijn de mensen hier enorm vriendelijk, beleefd, gastvrij en trots op hun land. Niet vaak hadden wij zo’n leuk contact met de lokale bevolking en dat natuurlijk omdat ze de Engelse taal zo goed beheersen. We zullen de massages en het warme weer gaan missen maar we vinden het ook gezellig om jullie weer allemaal te zien. Wij willen jullie allemaal bedanken voor de leuke reacties en mailtjes die wij hebben ontvangen. Het is leuk om contact te houden met het thuisfront. Dus tot laterrrrrr !

Veel liefs Pierre & Sandra

• 15 Januari 2011 - 13:10

Bianca + Fam.:

Pffff, hoe krijg je dat allemaal mee naar huis ? Maar wel leuk natuurlijk. Mooie herinneringen aan een prachtige reis !
    Wij wensen jullie uiteraard een hele goed reis terug (hopelijk zonder krijsend kind naast jullie) en hopen jullie snel weer te zien !

Liefs, Mark, Bianca, Kevin en Shane xxx

• 15 Januari 2011 - 13:17

Bas:

Ziet er allemaal weer prachtig uit; heerlijk om zo die die zonnige foto's te bekijken.

Deze reis is bijna ten einde, waar ga je over 11 maanden naartoe?

Ik zeg Nepal !

:-)

Bas

• 15 Januari 2011 - 13:20

Harriette :

Hey Pierre & Sandra
    So glad you enjoyed your vacation!
    Thank you for sharing your stories & pictures with us. Sandra, hopefully the sun will be shining when you arrive back in Holland so you can test & wear all your new sunglasses...ha ha. Pierre what did you collect? (I think it used to be watches?) Well, it is snowing here this morning - forcast is 10cm. Dan is ready to shovel / use our neighbours snow blower!

• 15 Januari 2011 - 13:41

S+P+B+B:

Jullie hebben geluk, het weer hier; de regen is eindelijk gestopt na bijna 3 dagen non-stop regen. Dus vooruitzichten, droog weer maar wel weer kouder (richting de nul). Dus pak nog alle zonne straaltjes en warmte mee die je kunt !! Want snorkelen zal hier verrekte kou zijn !!

Goeie terug reis van jullie persoonlijke weervrouw (die haar info van buienradar haalt).

• 15 Januari 2011 - 16:14

Nettie:

Welkom thuis morgen, de verwarming staat alvast op 20 graden!! Jullie bruine velletjes zullen lelijk afsteken tegen de witte verf van de hal!!! Ik zie jullie maandag want zondagavond zijn we op bezoek bij Tinie, op Herperduin.>Liefs: Moeke

• 15 Januari 2011 - 22:02

Dory:

Ik weet niet of ik nog op tijd ben om jullie een goeie reis te wensen maar in ieder geval welkom thuis. Is wel een uitdaging om dat allemaal in jullie rugzakken heel thuis te krijgen maar dat gaat vast lukken met jullie ervaring.
    Jullie nichtjes komen jullie gezellig halen en wij zien jullie snel!!

• 15 Januari 2011 - 22:55

Ron En Jeanne:

Welkom thuis!!!!!!!

• 16 Januari 2011 - 09:57

Manon En Zo:

Welkom thuis. We horen binnenkort graag een keer de live-versie van jullie vakantie avontuur.

Liefs, Manon, Nicon, Inge en Elle

• 16 Januari 2011 - 13:21

Bianca & Ton:

Jammer dat de reisverslagen nu weer ophouden maar zeker ook leuk om jullie weer live te zien!

We komen snel een keer de film kijken!

Bianca & Ton