On the road - Reisverslag uit Billund, Denemarken van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu On the road - Reisverslag uit Billund, Denemarken van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu

On the road

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Pierre & Sandra

01 Augustus 2011 | Denemarken, Billund

Alweer 2 dagen onderweg dus tijd om het thuisfront te laten weten hoe het met ons gaat. Het gaat goed en we vermaken ons uitstekend. We genieten enorm van de luxe camper, wat een verwennerij. Werkelijk alles zit er op en aan, toch net iets luxer dan kamperen. Zaterdag rond het middaguur arriveerde we bij Margreet en Wim in Emmen die ons de ins en outs van de camper lieten zien. En die waren er nogal wat, de schoonwatertank, de vuilwatertank, de gasflessen, het chemische toilet, de stroomvoorzieningen en zelfs de schotel voor de televisie. Niet alleen dat duurde zeker een uur maar ook het inladen van de camper, de auto zat propvol (voornamelijk met bier voor Pierre). Om half 3 waren we uiteindelijk op weg naar Bremen, een goede tip van Margreet en Wim. Aan de rand van de stad was een leuke “camper” camping en vanuit daar was het een korte oversteek met een pontje en wandeling naar de oude stad. Nooit geweten dat Bremen zo’n leuke stad was. Helaas waren de winkels al gesloten maar we hebben daar wel heerlijk en goedkoop gegeten. En niet te geloven….er breekt weer een stukje glazuur van mijn tand af. De laatste 3 vakanties is er tijdens de eerste dagen een stukje glazuur van mijn tanden afgebroken, snap er werkelijk niets van. Onze eerste nacht in de camper viel een beetje tegen, we hebben toch wel een klein bedje (of wij zijn te groot) en waren ’s nachts regelmatig wakker.

Gisteren hebben we zo’n 400 kilometer gereden van Bremen naar Billund bij Legoland. Het was erg druk bij Hamburg maar de rest van de rit liep voorspoedig. Rond half 2 hebben we de camper langs de snelweg geparkeerd, televisie aan en tijdens de lunch de start van de GP van Hongarije gekeken. Eind van de middag onze camper geïnstalleerd op een giga, grote, toeristische camping bij Legoland. Na een uur begon het zonnetje te verdwijnen en hebben we noodgedwongen de rest van de avond binnen moeten zitten. Met behulp van de televisie, boeken, kaarten en laptop verveelde we ons beslist niet, het was hooguit wat benauwd in ons onderkomen.

Vannacht een stuk beter geslapen want we werden pas om half 9 wakker. Vandaag zijn we bij Legoland geweest, we zijn al jaren niet meer bij een pretpark geweest en hadden niet verwacht dat we het zo leuk zouden vinden. Een prachtig, goed onderhouden park voornamelijk bestemd voor kleine kinderen maar wij hebben ook enorm genoten. Vooral “Miniland” geheel gemaakt van legoblokjes was fantastisch, zoveel leuke details. Daar alleen hebben we al een uur rondgeslenterd en onze ogen uitgekeken, werkelijk prachtig.
We namen een bootje door piratenland, hebben flink punten geschoten in “the temple”, hebben ruim een half uur in de rij gestaan voor de achtbaan en zagen de mooiste lego creaties in het aquarium tussen de haaien. Door vakantie en het mooie weer was het wel erg druk in het park. Mochten jullie ooit in de gelegenheid zijn om dit park te bezoeken, raden wij jullie dit zeker aan.

Morgen moeten we nog ongeveer 275 km rijden naar Hirtshals waar we ’s avonds de boot naar Noorwegen zullen nemen. Omdat we daar de hele dag voor hebben, rijden we een toeristische route en vermijden de snelwegen. Nu gaan we een lekker stukje vlees bakken op de skottelbraai !

Lieve groetjes Pierre & Sandra

PS Was het vandaag een zonnige en warme dag in Nederland ?

• 01 Augustus 2011 - 18:10

Ron En Jeanne:

Lieve Sandra en Pierre,

Geniet heerlijk van jullie vakantie en we zullen jullie zeker blijven volgen!!

liefs Ron en Jeanne

• 01 Augustus 2011 - 18:19

De Wolfjes:

Hoi San en Pierre,

Hele goeie vakantie en maak er wat van.
    We zien jullie wel weer in Aalten.

Groeten,
    Reinier, Anke, Fenna en Melle

• 01 Augustus 2011 - 18:53

Ton& Bianca:

Euiuiiii Megusse,

Ziet er leuk uit! Gaan jullie ook nog naar die waterval/geiser ergens in de buurt van Bergen?

Nog heel veel plezier!!!

• 01 Augustus 2011 - 20:39

Mark En Bianca & K,S:

Hey San en Pierre,

Fijn te horen dat jullie weer lekker onderweg zijn en we zijn vooral hééél jaloers op jullie bezoek aan Legoland !!! Geniet er lekker van en veel plezier morgen op de boot naar Noorwegen !!

Liefs,
    De Jebbinkjes

P.S. Het was hier vandaag idd prachtig weer !!

• 01 Augustus 2011 - 20:53

Tante Lucy :

Sandra Pierre

enjoy your holidays ,looks nice there in legoland .
    Our kids are coming home today ,they were in New foundland ,four hours flying .
    We are having a hot summer .
    Love Tante Lucy.

• 02 Augustus 2011 - 06:30

Nettie:

Zo, de kop is eraf, en de keuze lijkt weer goed te zijn. En het weer gaat beslist beter worden, ook voor jullie: zaterdag was er wat zon, Zondag niet maar wel droog (ik ben met je peetoom Jan naar de tuinen van Demen geweest), en maandag is de zon pas echt doorgebroken, 23 graden.
    Vandaag, dinsdag wordt het nog warmer. En voor jullie is het te hopen dat de zon ook in Noorwegen schijnt. Veel plezier, ik heb intussen m'n bril opgezet en ga nu even de foto's bewonderen. Liefs van moeke

• 02 Augustus 2011 - 16:19

Wim En Margreet:

Hoi Pierre en Sandra,
    Leuk om jullie verslag te lezen, beetje vreemd om onze camper zo te zien, zonder dat wij erbij zijn. Het bed, daar moesten wij eerst ook aan wennen, maar het is wel heerlijk knus. Legoland ziet er prachtig uit, net Madurodam van lego.

Nog heel veel plezier, we blijven jullie volgen, groetjes, Wim en Margreet

• 02 Augustus 2011 - 20:01

Hanny:

Hallo,

Dat ziet er weer leuk uit. Met een prachtige camper op pad, dat is weer eens wat anders.
    Heerlijk kamperen, zoals wij nu ook doen op onze favoriete camping OSEBOS te Gulpen.
    Goede reis en wij gaan jullie weer volgen.

Groetjes,
    Mark,Hanny en Manon en Binky ons konijn

• 03 Augustus 2011 - 11:22

Nellie:

hallo pierre en sandra wat een mooi trip, wij zijn er ook geweest en indd het is een geweldig park , en de omgeving is daar ook supermooi heb je ook in het zweefvliegtuigje gezeten tegenover legoland ??als je daar nog bent echt doen is mooiiiii !! nog heel veel reisplezier !!! liefs nellie en joost
    goeie reis xx

• 04 Augustus 2011 - 10:06

Manon:

Hey Sandra en Pierre,

Geniet er lekker van, nog veel plezier.

Liefs,
    Manon, Nicon, Inge en Elle

• 05 Augustus 2011 - 05:58

Martijn:

Hoi hoi vakantiegangers,

zo te zien genieten jullie goed van de vakantie!!! Ik heb wat nieuws van het Boxomeer front: Henk Nugteren is benoemd tot Director Quality Operations Boxmeer (Site Quality Head) naast Adriaan dus. En dan komt uiteraard de plek van Henk als Director Manufacturing FPU vrij en die wordt opgevuld door......... Ferhat. Verder informatie over opvolging van Ferhat is er (nog) niet.

Groetjes en tot over 26 daagjes!!! ;-)

• 15 Augustus 2011 - 07:32

Liesbeth:

Heb net de foto's van legoland aan de kinderen laten zien en die willen er wel naartoe! Ties geloofde niet dat het allemaal van Lego was gemaakt... Mooie reis weer, geniet ervan!

Liefs liesbeth