Riding the elephants - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu Riding the elephants - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu

Riding the elephants

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Pierre & Sandra

27 December 2011 | Thailand, Chiang Mai

Het moet niet gekker gaan worden, Pierre die op eerste kerstdag gaat trimmen in Chiang Mai. Langs het water loopt een redelijk goed wandelpad zodat hij ook wat van de stad kon zien (hij was maar 1 rat tegengekomen). De Thai zijn gek op kerstversieringen maar het feest wordt hier niet echt gevierd. Voor ons wel fijn want we konden een motor/scooter (ipv fiets) huren en het Doi Suthep National Park bezoeken. Binnen 5 minuten reed Pierre makkelijk tussen het drukke verkeer de stad uit, best knap omdat je hier toch aan de verkeerde kant van de weg moet rijden. Het park was niet echt spectaculair en de waterval onderweg maakte op ons ook geen indruk. Boven op de berg ligt de Wat Doi Suthep, een boeddhistische tempel en daar keken we onze ogen uit. Wat een drukte, wat een kraampjes en wat een traptreden (ca. 300) om de tempel dan uiteindelijk te bereiken. Heel erg commercieel, werkelijk iedereen probeert je Baht afhandig te maken. Onze heerlijke lunch hebben we laten maken door twee ouderen vrouwen in een hutje van golfplaten, ze waren zo lief. Omdat het toch wat frisser was in de bergen zijn we na de lunch vertrokken naar een giga shoppingmall iets buiten de oude stad van Chiang Mai. Natuurlijk niet met lege handen naar huis en dat was op de brommer niet echt handig. ’s Avonds zijn we nog naar de markt “Sunday Walking Street” geweest maar ook hier was het zo druk dat we snel de rust zijn gaan opzoeken in een massage salon. De Thai bodymassage is best pijnlijk maar vast en zeker goed voor onze spieren. Je voelt je daarna wel als herboren.

Tweede kerstdag zijn we verhuisd naar de andere kant van de oude stad. Niet omdat het hotel ons niet beviel maar voor Thaise begrippen was deze te duur. Nu kunnen we voor dat geld twee overnachtingen betalen, in ook een uitstekend en net hotel met zwembad. Helaas was de fietstocht die dag niet meer mogelijk en zijn we naar China Town gegaan. Altijd weer een hele belevenis waar je ogen te kort komt. Ze verkopen werkelijk alles maar voornamelijk rommel. Na de late lunch een voetmassage en daarna lekker in het hotel gelezen (de e-reader bevalt erg goed). Rond 5 uur zijn we met de tuktuk naar Royal Flora 2011 geweest, een soort Floriade. Een gigantisch groot park met planten en bloemen uit heel de wereld. Bij het stukje van Nederland was het erg druk, de klompen, plastic koeien en zelfs een grote molen waren veel gefotografeerde objecten. De tempel in het midden van het park was sprookjesachtig verlicht. Ruim 2 uur later waren we bang dat we geen taxi terug naar de stad konden vinden maar dat was onterecht. Binnen 2 minuten werden we in een busje gepropt die ons bij het restaurant van een Nederlander bracht. En wat at ik daar….zuurkoolstamp ! Hij had een etentje geregeld voor zijn Nederlandse vrienden en had nog wat over, wat een verwennerij. Waar wij ’s avonds enorm om moeten lachen zijn de Thai die helemaal ingepakt zijn met dikke truien, mutsen en handschoenen. Het koelt het af tot ongeveer 18-20 graden wat wij nog steeds heerlijk vinden maar zij vinden het stervenskoud.

We zijn net terug van een geweldige tocht naar een olifanten kamp. Bij iedere tour zit wel een korte olifantenrit inbegrepen maar ons leek het leuker om de hele dag met deze enorm grote beesten op stap te gaan, een olifant als huisdier. Met een leuk gezelschap van 12 mensen vertrokken we naar het noorden. De laatste kilometers door de jungle waren al een attractie op zich, en een slechte chauffeur en een slechte weg. Als hij dan ook nog de weg kwijt raakt vragen we ons allemaal af waar we terecht zijn gekomen. Maar bij het zien van de eerste olifanten zijn we dat allemaal snel vergeten. Zeker niet zo groot als de Afrikaanse olifant maar toch zeker zo indrukwekkend. We mogen de beesten voeren, we leren in het Thai de beginselen van de commando’s. Zo kunnen we zelf de olifant beklimmen, hem naar links/rechts/achter sturen en hem laten zakken om er vanaf te komen. Na een overheerlijke lunch gaan we op de olifant een tocht door de jungle maken met als hoogtepunt het wassen van de olifanten bij een kleine waterval. Een geweldige belevenis die we zeker niet hadden willen missen.

Pierre is net terug van een rondje trimmen dus gaan we nu lekker een hapje eten. Vanavond op tijd naar bed want morgen gaan we een cursus Thai koken volgen. Hopelijk hebben jullie allemaal gezellige kerstdagen gehad. Nog bedankt voor de gezellige reacties.

Lieve groetjes Pierre & Sandra

• 27 December 2011 - 16:00

Dory:

Hoi Pierre en San,

Haha wie had dat ooit gedacht, trimmen op eerste kerstdag, maar wel petje af.
    Het ziet er allemaal wel weer super uit en vooral die masages lijken me heerlijk.
    Leuk zo'n dag met olifanten op stap, die kunnen het nu op hun sloffen af met die slanke mensen haha.
    Wij zullen zo slank nooit worden als we zo doorgaan want we hebben ons tweede kerstdag uit de naad gegeten. We zijn met z'n allen bij ons Jolan en Henny geweest en Robin en Marlon hadden zoveel overheerlijke hapjes klaar gemaakt!! Het was wel raar zo'n tweede kerstdag zonder onze jarige mam maar we hebben het toch erg gezellig gehad.
    Blijf lekker genieten van jullie heerlijke vakantie en van alle mooie dingen.

Heel veel lieve groetjes van ons allemaal!!! xx

• 27 December 2011 - 16:19

Hanny:

Hey reizigers,

Leuk om jullie weer te volgen. Wat een mooie foto's weer en wat zien jullie er goed uit.
    Inderdaad, de kerst is weer voorbij, zodadelijk de restjes nog opeten en dan gaan we weer op naar het nieuwe jaar. Wat is het weer snel gegaan. Geniet van jullie mooie reis en wij genieten met jullie mee op afstand.

Groetjes,
    Hanny, Mark, Manon

• 27 December 2011 - 17:34

Pierre En Henriette:

Pierre trimmen???? werd hij niet achterna gezeten !!
    Lijk mij weer allemaal te gek wat jullie doen, vooral die jungle tocht lijkt mij geweldig.
    Chinatown, daar kun je toch ook alles kopen op etens gebied toch, en ze eten toch alles wat poten heeft, behalve de stoel en tafel dan.
    Veel plezier met het thai koken.

• 27 December 2011 - 18:15

Tante Lucy:

Hi Sandra & Pierre

Your Christmas is one to remember ,riding on an elefant .
    Enjoy your new year ,and have a safe holiday .
    love xo

• 27 December 2011 - 19:04

Twan En Berit:

Wat hebben jullie weer een geweldige reis !! Mooie tempels, olifanten...echt helemaal te gek ! En de foto's zijn ook erg mooi !! We blijven jullie volgen...veel plezier !!!

Groetjes van Twan en Berit.

• 28 December 2011 - 08:05

Nettie:

Ja, Thailand blijft leuk!! Vooral het noorden. Gaan jullie nog naar de Women Prison voor een massage? Is ook heel apart en niet zo ver van het SK house. Gaat het met eten (behalve de zuurkool). Zal wel even wennen zijn na al die shakes!! Maar het is te zien dat jullie je prima vermaken. Houwen zo!
    Liefs
    Moeke

• 29 December 2011 - 13:43

Yvon:

Hoi Pierre en Sandra,
    Dat was toch toevallig dat jullie tegenkwam in de trein!
    Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad (las ik in het vorige verhaaltje, maarja ben niet zo snel met lezen). Klinkt goed allemaal en de fotos zijn ook jaloersmakend uit!
    Veel plezier nog! Groetjes, Yvon