Australie - Reisverslag uit Schaijk, Nederland van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu Australie - Reisverslag uit Schaijk, Nederland van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Pierre & Sandra

20 November 2009 | Nederland, Schaijk

In de laatste jaren hebben vele mensen ons gevraagd waarom wij nog nooit naar Australie zijn geweest. Wij vinden dat je voor zo’n lange trip en groot land minimaal 6 weken moet uittrekken. Na mijn ontslag begin dit jaar hadden we al snel door, het is nu of nooit. De reis was snel geboekt en mocht ik m’n droombaan tegenkomen waar de 6 weken vakantie een groot probleem mocht zijn, konden we de reis altijd nog annuleren. Gelukkig vond ik snel een leuke, nieuwe baan met geweldige collega’s bij Intervet in Boxmeer waar we maar liefst 46 vakantiedagen hebben. Pierre heeft z’n vier weken bouwvakvakantie aan de twee weken kerstvakantie kunnen plakken en de vakantie naar Australie was een feit. Normaal gesproken zouden we een auto en een tent huren maar door de goede ontslagregeling bij Chemetall hebben we ons deze keer laten verwennen en een kleine camper gehuurd. Tijdens het voorbereiden op de reis kwam ik er al snel achter dat je in 6 weken tijd toch maar een heel klein gedeelte van dit gigantische grote land kunt zien en moesten we toch weer moeilijke keuzes gaan maken. Een gedeelte van de reis ligt al vast met geboekte luxe hotelletjes, binnenlandse vluchten en een tour naar Kangaroo Island. We vliegen morgen rond de middag (via Hong Kong) naar Sydney, waar we zondagavond zullen overnachten. De volgende dag vliegen we meteen door naar Darwin waar we de reis starten. Hier staat een camper voor ons klaar en we hebben dan 15 dagen om de hoogtepunten van het noorden en midden van Australie te gaan bekijken. Vervolgens vliegen we 9 december van Alice Springs naar Adelaide waar we de volgende dag een leuke tour hebben geboekt naar Kangaroo Island. Na deze 2-daagse tour staat er in Adelaide weer een camper tot onze beschikking en hebben we 18 dagen om naar Sydney te reizen. Onze reis sluiten we af in Sydney waar we ook het nieuwe jaar gaan inluiden. Zoals jullie van ons gewend zijn gaan we ook deze reis weer een dagboek bijhouden zodat jullie kunnen meegenieten van dit mooie land, Down Under !

• 20 November 2009 - 19:01

Ton:

Euuiiiii,

Ik ben het urste!!!! Nogmaals heel veel plezier daar en let op voor overstekende kangaroes!

Ton (en Bianca natuurlijk)

• 20 November 2009 - 19:08

Nettie:

En morgenvroeg op tijd wakker zijn he???
    Slaap lekker en tot morgen!!!

• 20 November 2009 - 19:19

Ron En Jeanne:

Geniet van deze geweldige vakantie!!
    We zullen jullie zeker volgen.
    Een goede vlucht!!!

groetjes Ron en Jeanne

• 20 November 2009 - 19:21

Jebbink Fam. :

Heeeeey vakantiegangers,

We hebben elkaar natuurlijk net al uitgebreid gesproken maar ook via deze weg willen wij jullie nogmaals een SUPER vakantie toewensen ! Ga maar lekker genieten "down under", heerlijk : Kerstliedjes zingen bij 40 graden Celcius !!! Goede reis en tot volgend jaar !!!

Liefs, Mark, Bianca. Kevin en Shane

• 20 November 2009 - 20:20

Reinier, Anke Enzo:

Hey San en Pierre,

Heel veel plezier op jullie fantastische reis naar Australië!! Geniet ervan en we volgen jullie natuurlijk weer.

Groetjes Reinier, Anke, Fenna en Melle

• 20 November 2009 - 21:59

Marja:

na ons telefoontje vanmiddag en jef's chat zonet kan ik alleen nog maar zeggen: Goede reis en heeeel veeel plezier!

jef, marja, lizzy en tom

• 20 November 2009 - 22:08

Love aunt Lucy xoxo

• 21 November 2009 - 09:37

Olga:

Hi mates!

Heeeeel veeel plezier in the land down under! Ook wij gaan jullie avonturen weer lezen.

veel groetjes,
    Roy en Olga

• 21 November 2009 - 10:36

Fam. Vd Berg Texel:

Waarschijnlijk zijn jullie al aan de reis begonnen, maar van hier uit wensen wij jullie een hele fijne tijd. Uiteraard blijven we de reis verhalen volgen.
    Geniet van de komende 6 weken, maar doe geen dingen die ik óók niet zou doen..
    groetjes van Texel

• 21 November 2009 - 10:46

De Van Harentjes:

Hey Sandra en Pierre,

Een hele superfijne vakantie in het verre Australie van iedereen hier en geniet er lekker van. Hoor de verhalen later wel weer.

Bye!
    Yolanda xxx

• 21 November 2009 - 11:34

Ferry:

Hee piërre en sandra,
    je had me deze site gegeven en ik dacht laat ik eens ff checken.....en ben ik ff mooi op tijd om jullie te volgen.
    Een goede vlucht en tot de volgende story.
    Veel plezier.
    Ferry (plein 5)

• 21 November 2009 - 16:03

Dory :

Hoi Pierre en Sandra,

Hopelijk verloopt jullie reis goed en nogmaals een héle fijne vakantie gewenst van ons allemaal!!

• 21 November 2009 - 21:33

Maik:

BAMBI en Pierre!

heel veel plezier in Australie en neem een leuke kangaroo voor me mee! Ik zie je in 2010 weer en dan zullen we weer eens een shuttletje slaan! of wat drinken aan de bar haha.

Groetjes van uit Aruba!

• 22 November 2009 - 12:01

Tante Mieke:

Good on you mates en no worries. Geniet ervan!!!!
    De Huufkes

En tot volgend joar.

• 04 December 2009 - 11:21

Karin:

Hoi allebei,

wat geniet ik toch weer van jullie reisverslagen!
    Nu weet ik weer waarom ik dolgraag een keertje naar Australië zou willen.
    Ben jaloers op jullie in de positieve zin van het woord! Geniet ervan het is jullie gegund.

Groetjes Karin