Happy New Year !!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu Happy New Year !!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu

Happy New Year !!!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Pierre & Sandra

01 Januari 2010 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Natuurlijk willen wij jullie allereerst vanuit Sydney een heel goed, gezellig en een gezond 2010 toewensen. Dat het maar een fantastisch jaar mag worden, toch ? Wij hebben de eerste dag in het nieuwe jaar er alweer bijna opzitten. Toen wij vanmorgen wakker werden zagen wij het op televisie in Europa pas 2010 worden, erg vreemd ! Zijn jullie de jaarwisseling goed doorgekomen ? Wij kunnen ons niet voorstellen dat jullie net zo’n spectaculair vuurwerk hebben gezien als wij hier in Sydney deden, echt niet normaal ! Hierbij ons laatste verslag van onze vakantie in Australie.
Na een eerste enerverende dag in Sydney hebben we het de tweede dag wat rustig aangedaan. We hadden gebruik gemaakt van de Hop On – Hop Off bus zodat we de hoogtepunten van de stad zagen. Onze eerste stop was bij het bekendste gebouw van Australie en symbool van Sydney, het Opera House. Als je om het gebouw heenloopt zie je van dichtbij de indrukwekkende zeildakconstructie en de parelmoerkleurige tegels op de gevel die prachtig schitteren in het zonlicht. De eerste opvoering vond plaats op 28 september 1973, veertien jaar nadat de eerste steen werd gelegd en zeven jaar nadat de Deense architect Utzon Australie had verlaten omdat hij de buik vol had van de bureaucratische hindernissen. Utzon heeft het voltooide gebouw overigens nooit gezien. Natuurlijk hadden we het Opera House al gezien maar nu deden we een heel interessante tour in het gebouw. Omdat iedereen druk met de voorbereidingen was voor New Year’s Eve konden we helaas niet alle ruimtes zien maar dat mocht de pret niet drukken. We zagen verschillende zalen en vonden de uitleg reuze interessant. Vervolgens zijn we naar Darling Harbour geweest . Een gezellige drukte heerst er in de gerenoveerde en aan het centrum grenzende scheepswerf Darling Harbour. Met een IMAX-bioscoop, een casino, ontelbare cafés en restaurants is er ontzettend veel te doen. We hadden hier graag het bekende “Aquarium” willen zien maar daar was het te druk. Daarna zijn we met de bus naar het oudste gedeelte van Sydney gegaan, The Rocks. De buurt is slechts enkele kronkelende steegjes groot, maar toch was het hier aangenaam toeven. Bij Circular Quay hebben we lekker in het zonnetje gekeken naar de vele toeristen, mensen kijken blijft altijd leuk. Verder kwamen we langs de Royal Botanical Gardens, Hyde Park, vele oude gebouwen en leuke wijken. Een heerlijke, relaxte dag met gelukkig wederom lekker weer.
De laatste dag van 2009 zijn wij ons ook gaan voorbereiden op de jaarwisseling en hebben een koelbox, stoelen, drank en lekkere hapjes gekocht. ’s Middags nog een keer naar Circular Quay gelopen, de plek waar de ferry’s aankomen met een prachtig uitzicht op de Harbour Bridge en het Opera House. Vele mensen waren al een plekje aan het zoeken om vele uren later naar het vuurwerk te kijken. Wij zijn enkele maanden geleden lid geworden van de Royal Botanical Gardens en hebben toen meteen goede kaartjes gekocht zodat we niet zo vroeg op zoek moesten gaan naar een plek (goede tip, gevonden op internet). Rond half 5 arriveerde we bij de RBG en anderhalf uur later gingen de poorten open. We hadden werkelijk fantastische plekken met een prachtig uitzicht op de brug en het Opera House. Geweldig om al die mensen en gezinnen met volle tassen eten en drinken zich te zien installeren voor een gezellige avond. Sydney is één van de eerste plekken op de wereld waar het nieuwe jaar wordt begroet. Ieder jaar is er een bepaald thema (in 2007 was dat bijvoorbeeld de 75e verjaardag van de Harbour Bridge) wat dit jaar “Awaken the Spirit” was. De 1,5 miljoen bezoekers waren verzocht om deze avond iets blauw te dragen. Om 9 uur zagen wij al een geweldig vuurwerk voor de kinderen en om 12 uur brak werkelijk de hel los. Er wordt vanaf 7 boten, verschillende wolkenkrabbers en natuurlijk de Harbour Bridge synchroon zo’n enorm vuurwerk de lucht ingeschoten, ongelofelijk. Er wordt 3 ton aan explosieven gebruikt bij dit geweld en per computer gelanceerd. Bijgaand een link zodat jullie het zelf kunnen zien: http://www.youtube.com/watch?v=UhN6v7E5Yhk . Weer een geweldige ervaring met zoveel sfeer en gezelligheid waar we jullie graag bij hadden gehad. Na een lange avond en lange wandeling naar ons hotel waren we blij ons bed te zien.
Vanmorgen lekker uitgeslapen maar daardoor moesten we nu wel kiezen uit 2 stranden. We besloten Bondi Beach, het bekendste strand van Sydney, niet te bezoeken maar Manly Beach. Deze stranden symboliseren de relaxte “Australian way of life”. Ondanks dat het vanmorgen wat miezerde was het weer erg druk op het strand. Wij zelf hebben niet meer gezwommen en zijn na 2 uur weer met de ferry teruggegaan. Onze laatste bezoek in de stad was het Victoriaanse Queen Victoria Building. Het QVB, zoals het bekend staat, herbergt meer dan 200 winkels en boetieks maar is natuurlijk op 1 januari niet open.
Tja en dan zit de vakantie er weer op. We hebben werkelijk een fantastische tijd gehad in Australie. Het is bijna niet te geloven hoeveel moois wij hebben gezien en gedaan in die 6 weken. Erg afwisselend van woestijn, regenwouden, stranden, vele dieren maar ook mooie steden. Het rondreizen met een camper, het buiten zijn en de vrijheid waren ook heerlijk. We hebben enorm genoten en er weer een prachtige herinnering bij. Morgenmiddag vertrekken we vanuit hier naar Hong Kong en hopen zondagmorgen in Amsterdam aan te komen. Wij willen jullie bedanken voor de vele, gezellige reacties en mailtjes en zien jullie binnenkort in het koude Nederland.

• 01 Januari 2010 - 09:47

Sil, Pas, Bram En Bo:

Nogmaals de aller beste wensen en een zeer gezond 2010!! We hadden jullie vannacht nog proberen te bellen, maar we kregen voicemail.

Ook nog een hele goeie terug reis. Het zal een lange reis worden, maaaaaaar ....... dan zien jullie wel snel jullie nieuwe nichtje.

Dikke kus van ons 4tjes

• 01 Januari 2010 - 10:02

Mark, Bianca, K + S:

Ook voor julie een heel gelukkig Nieuwjaar en natuurlijk weer veel geluk, liefde en gezondheid in 2010 !
    Natuurlijk willen we jullie ook een hele goede reis terug wensen. Aan alle goede dingen komt een eind moet je maar denken en dus ook
    aan deze prachtige reis “down under” ! Doe de Aussies de groeten en we zien jullie snel weer in (het koude) Nederland !

Groetjes, Mark, Bianca, Kevin en Shane

• 01 Januari 2010 - 10:04

Ron En Jeanne:

Een heel gelukkig en gezond 2010!!

Een hele goede vlucht terug naar het koude Brabant.

gr. Ron en Jeanne

• 01 Januari 2010 - 10:37

Nettie:

Geweldig vuurwerk! Het was op het journaal hier, zelfs vanuit de botanical garden waar jullie zaten! Was het toch mooier dan in Valpairiso (Chili)? Hoe dan ook, dit moet een geweldige ervaring zijn geweest. Beter dan dit kan je het nieuwe jaar niet beginnen! Veel geluk in 2010 en tot ziens zondagmorgen om 07.00 uur!!
    Liefs van jullie moeder!

• 01 Januari 2010 - 12:18

Bianca En Ton:

Euiiiiiiii luitjes,

Jullie ook de beste wensen voor 2010!!!! Vuurwerk in Schaijk was net een tikje mooier maar bij jullie zag het er ook aardig uit! Tot snel!

Ton

• 01 Januari 2010 - 15:44

Tante Lucy :

Wishing you a Happy New Year ,and a safe yourney
    back .
    Loved your reports about
    the country down under .
    Now you have to start working for the next one .
    Hope to see you in 2010 .
    Love Tante Lucy xoxo

• 01 Januari 2010 - 16:20

Dory:

Wij wensen jullie ook een heel goed en mooi 2010 en natuurlijk in goede gezondheid!!
    Goede reis terug en tot over een paar daagjes.

Liefs van ons allemaal!!!

• 01 Januari 2010 - 17:20

Jeannette:

Ook voor jullie een gezond, gezellig en gelukkig nieuw jar en bedankt voor de mooie reisverslagen. Goede reis terug. Groetjes
    Jeannette

• 01 Januari 2010 - 20:53

Fam Jeurissen:

Ook voor jullie de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Groetjes,
    Marc, Danielle, Jurre en Jasmijn

• 01 Januari 2010 - 23:40

De Huufkes:

Ook van ons een heel mooi 2010 gewenst met veel geluk, liefde en gezondheid. Wij hebben met ons 4en op you tube naar het vuurwerk gekeken, geweldig!!!
    Nog een goeie reis naar huis.

Groetjes van ome Peter, tante Mieke, Sebastian en Pepijn

• 04 Januari 2010 - 09:37

Atze:

De beste wensen voor 2010 !

• 04 Januari 2010 - 14:51

Hanny,Mark & Manon:

De allebeste wensen voor jullie voor een mooi nieuw jaar. Jullie zijn al thuis, misschien ben ik de laatste die in jullie verslag schrijf. Bedankt, het was prachtig om jullie weer te volgen.
    Groetjes, Mark,Manon en Hanny

• 05 Januari 2010 - 13:27

Gijs En Fam.:

Ha San en Piero,

De allerbeste wensen toegewenst!!

Mooie foto's !!

Tot snel een keer.

Groet Gijs en fam.

• 16 Januari 2010 - 23:04

Toos V. Raak:

Lieve Sandra en Pierre

Dacht nu pas aan jullie reis deze opgezocht en gelukkig nog gevonden. Van Harte Gefeliciteerrd met Bo ook voor je zus en moeder natuurlijk. alles goed hoop ik. Het was weer een geweldige reis en ook je verhalen. Bedankt daarvoor en een HEEL GEZOND EN MOOI 2010
    toegewenst. Hartelijke groeten Jan en Toos

• 06 Januari 2011 - 20:10

Emmeli 6 Januari '11:

hoi pierre en sandra,
    van bianca gehoord dat jullie weer op reis zijn, ze liet me jullie reisverslag zien en toen zag ik de link naar jullie reisverslag in Australie. Wij vertrekken 20 januari voor 6 weken en heb jullie verslag met veel plezier gelezen. Alle dingen die mij leuk leken genoteerd en zal jullie zeker laten weten hoe onze reis was! Vind het wel moeilijk nu te gaan, maar San wil jij een beetje op Bianca letten? Ze doet het super, maar heeft iedereen hard nodig! Nog een hele fijne 10 laatste dagen op de fhilipijnen, tot gauw!
    Groetjes Emmeli