Roos van het Noorden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu Roos van het Noorden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu

Roos van het Noorden

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Pierre & Sandra

24 December 2011 | Thailand, Chiang Mai

Dat is de bijnaam van de stad Chiang Mai waar we nu verblijven en ons na 1 dag al helemaal thuis voelen. Donderdag om 16.30 uur vertrokken naar het treinstation in Oss en een kleine 20 uur later arriveerde we in ons hotel. De reis is ons, zoals altijd, weer ontzettend meegevallen. Redelijk kunnen slapen in het vliegtuig en op het vliegveld in Bangkok is er altijd genoeg te zien dus voordat we het wisten zaten we al weer in het vliegtuig voor een vlucht van een uur naar Chiang Mai. We lopen nog geen 5 minuten door de stad om een hapje te gaan eten, wordt Pierre al aangereden. Gelukkig door een buigbare spiegel van een auto dus niets aan de hand.

Vanmorgen vroeg uit de veren om ons te oriënteren in de stad. Niet moeilijk want vergeleken bij andere Aziatische steden vinden wij het hier heel erg rustig en relaxt. Het oude centrum is omringt door water en alleen al in dit gedeelte zijn meer dan 30 tempels te bezichtigen. Wij zagen er vandaag een stuk of 6, allemaal indrukwekkend. De mensen zijn erg vriendelijk en beslist niet opdringerig. Na een vriendelijk “no thank you” laten de mensen je ook met rust. We brachten een bezoek aan de kapper, Pierre liet zich knippen/scheren en ik liet mijn haren wassen/ föhnen. Een heerlijke verwennerij en dat voor nog geen 5 euro. We dronken wat in een kroeg van een Nederlander die ons veel tips gaf over de omgeving en namen van goede touroperators. Na al die gewandelde kilometers vonden wij dat onze voeten wel een massage hadden verdiend. Geen probleem want werkelijk op iedere hoek van de straat kun je je laten masseren. Net zijn we naar de Saturday Walking Street (markt) geweest en als we in dit tempo blijven kopen, hebben we onze rugzakken binnen de kortste keren propvol zitten. Vele souvenirs en kleding maar ook heerlijk eten en we hebben zelfs wijn gedronken. Een wijn gemaakt door de universiteit van Chiang Mai van aardbeien en een onbekende vrucht met 11% alcohol, erg lekker.

Nee we hebben het hier niet slecht en gaan ons ook zeker niet vervelend in Noord Thailand. De temperaturen zijn perfect, zo rond de 30 graden (echt Pierre & Sandra weer) en ’s avonds koelt het af tot ongeveer 15 graden. Morgen gaan we fietsen huren en de stad verder verkennen.

Wij wensen jullie allemaal hele gezellige kerstdagen toe met familie en vrienden.

Lieve groetjes Pierre & Sandra

• 24 December 2011 - 15:38

Tiny En Riet Texel:

Ook voor jullie fijne kerstdagen, een fijne vakantie. En alvast een gezond 2012

• 24 December 2011 - 16:21

Ron En Jeanne:

Lieve Sandra en Pierre,
    Fijne kerstdagen en een heerlijke vakantie!!
    liefs Ron en Jeanne

• 24 December 2011 - 16:24

Ton En Bianca:

Hey genieters,

Jullie hebben het weer kei goed zie ik.... Nou geniet er van!!!!!!

Lieve groetjes,

Ton en Bianca

• 24 December 2011 - 16:27

Tante Lucy :

wow ,wish you a nice holiday ,the tempels are beautiful ,looks like gold and silver .

Merry Christmas and a Happy New year ,and have a safe holiday ,and a good start for the year 2012 .
    love xo

• 24 December 2011 - 16:32

Maudy:

Goed aangekomen dus!! als ik had geweten dat jullie naar chiang mai gingen was ik niet zo jaloers alleen in mn winkeltje achtergebleven! ;) dat weet ik nog wel hoe mooi t was! hahaha! Heel veel plezier en een fijne vakantie!!! tot volgend jaar! weer vervoer nodig? haha! nu kunnen we op schiphol spandoeken laten maken!! ;) xx

• 24 December 2011 - 16:55

Bas:

Tjisses, ik denk er niet meer aan, maar inderdaad zijn jullie ook dit jaar weer heerlijk op pad. Eerste foto's zien er al prachtig uit en alleen al het noemen van lekker Thais eten doet het water in mijn mond lopen... Weinig kerst/kalkoen voor jullie, maar wel heerlijk genieten weer samen. Ik blijf de verslagen volgen ! Mooie tijd daar !

• 24 December 2011 - 17:04

Ton:

Pierre, deed die kapster alleen scheren met happy ending?

• 24 December 2011 - 18:15

Marjo:

Leuk om zo snel al iets te lezen. Ziet er goed uit. Geniet maar lekker.

• 24 December 2011 - 18:37

Mark:

Had er even niet aan gedacht en nu plots het eerste reisverslag alweer, wat gaat 't toch snel...
    Fijne vakantie !

Gr.
    Mark & de jongens

• 24 December 2011 - 20:07

Tante Mieke:

Oh ik ben jaloers op jullie, op de zon, het lekkere eten, de aardige mensen (die hebben we hier gelukkig ook) de mooie stad en natuurlijk de lekkere massages (dat kan Peter vanavond misschien ook wel laten doen:)) Maar geniet ervan, hele fijne feestdagen en een goeie reis.
    Liefs de Huufkes

• 24 December 2011 - 22:50

Dory:

Hoi hoi,

Fijn dat jullie een goede reis gehad hebben en jullie voelen je al meteen helemaal thuis zo te lezen. Geniet van alle mooie dingen die jullie nog gaan zien en netjes oppassen (zoals Pierre altijd zegt haha)

Zonnige kerstdagen gewenst van ons allemaal!!! xxx

• 25 December 2011 - 07:49

Marja:

Hey,

Dat ziet er allemaal weer gaaf uit.
    Fijn dat de vlucht goed is gegaan!
    Fijne Feestdagen !

groetjes marja, jef ,lizzy en tom

• 25 December 2011 - 09:49

Karin Hegeraat :

Superieur wij genieten wel mee. Groetjes en
    fijne jaarwisseling!

• 25 December 2011 - 13:41

Manon:

Hey lieverds,

Ook voor jullie een zalig kerstfeest en geniet !!

Liefs van ons,
    Manon, Nicon, Inge en Elle

• 25 December 2011 - 22:42

Jolanda:

Ha reizigers, onze eerste Kerstdag zit er al op. Dit jaar een echte kerstkalkoen, was heerlijk.
    Fijn dat jullie goed gereisd hebben, ga zo door en maak er een supervakantie van. Chiang mai is prachtig, geniet ervan!

liefs van ons.

• 26 December 2011 - 07:38

Nettie:

Heb nu pas de gelegenheid om te reageren na mijn uitgebreide SMS (!?) en jouw antwoord midden in de nacht San. Altijd lekker als je een vlot beging hebt van de reis. Ja leuke stad Chiang Mai, vanalles te doen (en te laten). Ik hoef jullie niet aan te sporen om ervan te genieten want dat gebeurt toch wel. Mooie foto's, ik ga ze nog een keertje bekijken.
    Veel plezier en liefs van Moeke!!

• 26 December 2011 - 07:41

Nettie:

PS En hoe is het SK Guesthouse????

• 26 December 2011 - 13:52

Tante Dorien:

Hoi Sandra en Pierre, altijd gezellig om jullie verhalen te lezen, zeker op 2e kerstdag. Wij wensen jullie een keimooie vakantie, maar dat zal wel lukken, en alvast alle goeds voor 2012.
    De Bergjes uit Zeeland.

• 26 December 2011 - 14:13

Pierre En Henriette:

Het is weer volop genieten voor jullie, nog veel plezier en kijk uit met het fietsen.

• 26 December 2011 - 20:33

Marja:

We hebben net een heerlijk dagje met lekker eten achter de rug, want Robin (en Marlon) hadden erg hun best gedaan om ons goed te verwennen. Vooral de VARKENSPOOT ging er goed in!! Pierre maar goed dat je er niet bij was, want dan was je meteen weer een paar kg aangekomen.
    Met jullie gaat het ook goed zo te zien en horen. Alweer mooie foto's.
    We blijven jullie volgen op de voet !! Veel plezier en geniet er van.
    Groetjes Marja en de mannen