Shop till you drop in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu Shop till you drop in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu

Shop till you drop in Bangkok

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Pierre & Sandra

11 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal,

Het blijft toch vreemd dat het bij jullie regent en stormt (bij sommige zelfs sneeuwstormen) en wij hier zonnig en warm weer hebben. In Phuket hebben we dus maar extra genoten en er een echte stranddag van gemaakt. Een aantal jaren geleden had ik daar geen geduld voor maar ik moet zeggen dat me dat steeds beter af gaat. Heerlijk lezen, muziek luisteren en regelmatig afkoelen in de zee. ’s Avonds zijn we gaan eten in een restaurant waar een Elvis Presley imitator zou optreden. Terwijl een zoetsappig orkestje ons tijdens het eten opwarmt voor dit optreden begint het toch uit het niets enorm te regenen. In een paar seconden tijd stond het terras heel snel met borden eten en drank binnen te schuilen, dat ging echt heel snel. Gelukkig waren wij net klaar met eten dus vonden wij het wel grappig. Na een hoosbui van nog geen 10 minuten zijn we voor de zekerheid maar een alternatief gaan zoeken voor Elvis en misschien raden jullie het al wel…..een massage salon.

De vliegreis van Phuket naar Bangkok duurt een uur maar je bent toch een halve dag verder voordat je op de plaats van bestemming bent. Na de derde keer op dit vliegveld mochten we nu een taxi nemen naar de stad. Onderweg kwamen we nog langs het ziekenhuis gereden waar ik een aantal jaar geleden een paar dagen ben opgenomen vanwege een allergie. We wilde snel onze koffers in New Siam Guesthouse II dumpen en nog even naar de Chatuchak Weekend Market gaan. Helaas was het niet meer de moeite waard na de te late lunch en nog een reistijd van een half uur. Wij zijn gaan kijken of er veel was veranderd op de Khao San Road. In 5 a 6 jaar is het er nog drukker geworden met meer winkels, restaurants en hotels maar nog steeds erg gezellig. Alle prijzen zijn erg laag vergeleken met het zuiden, daar was het veel duurder. Voordat we naar bed gingen namen we een rug en schouder massage, tjonge dat was geen pretje. Het was al wennen omdat het door een man werd gedaan en hij raakte spieren van waar ik niet eens wist dat ik ze had. Het zal wel goed zijn maar dit was voor mij de laatste rug en schouder massage. Pierre was juist heel enthousiast en wil de rest van de week niets anders meer.

Maandagmorgen werden we heel sjiek door de kleermaker opgehaald voor het laten maken van colbertjes. James Tailor schijnt één van de beste kleermakers van Bangkok te zijn. Eerst een model uitgezocht, dan een stofje en vervolgens de maten laten opmeten. De prijs viel ons behoorlijk tegen en daarom hebben we maar 1 jasje pp besteld. Omdat we toch lekker op dreef waren hebben we ons laten afzetten bij het Siam Shoppingcenter waar we de hele dag hebben gewinkeld. En nee niks….och germ Pierre ! Hij vind het net zo leuk of misschien nog wel leuker om een dag te shoppen. We hebben echt belachelijk veel gekocht t.w. 8 shirtjes, een blouse, een korte broek, 2 spijkerbroeken, een horloge (voor mij deze keer), 2 zonnebrillen, een leesbril en een kadootje voor Bram. Dat alles voor een appel en een ei. Zoveel winkels en kraampjes dat we op het eind van de middag niet eens alles hadden gezien.

Terwijl Pierre gisteren een rondje ging trimmen in een park hier vlakbij ben ik naar de kapper geweest. Daarna zijn we op zoek gaan gegaan naar een goedkopere kleermaker en werden daarbij geholpen door een aardige toeristenpolitie. De eerste die we vonden had een levertijd van 2 weken dus dat ging niet door en bij de tweede hebben we behoorlijk moeten onderhandelen over de prijs (misschien hadden we dat gisteren eigenlijk ook moeten doen). Maar rond de middag weer geslaagd voor een paar colbertjes. Inmiddels een sms-je ontvangen van onze vriendin Ira die in Bangkok was gearriveerd. We hebben de rest van de middag en avond gezellig zitten kleppen onder het genot teveel cocktails.

Momenteel is het bewolkt in Bangkok maar de temperatuur is uitstekend. We gaan vandaag wat sightseeing doen in Bangkok, het bezoeken van het paleis en een aantal tempels. Eind van de middag moeten we onze jasjes gaan passen en daarna een hapje eten met Ira. Wij vermaken ons hier uitstekend en komen waarschijnlijk toch weer tijd te kort in deze geweldige stad.

Liefs Pierre & Sandra

• 11 Januari 2012 - 06:53

Stralend:

Hoi allemaal, wat zien jullie er geweldig stralend uit!
    Fijn om te zien en lezen dat het leuk is. Geef Ira een dikke
    knuffel namens mij.
    X Karin

• 11 Januari 2012 - 07:35

Ton:

Euiiii,

Ziet er weer heerlijk uit, wij houden het hier allemaal wel draaiende. Bij Bangkok staan vandaag en morgen trouwens wel regenwolkjes, hopelijk valt het mee voor jullie.

Nog heel veel plezier en de groeten aan Ira!

• 11 Januari 2012 - 12:59

Nettie:

En kende Ira jullie nog wel terug?? Lijkt me wel erg gezellig zo'n avondje stappen.
    Mocht je haar nog zien doe haar dan ook de groeten van mij??
    Veel plezier en niet verzuipen in het zwembad(je) van New Siam Guesthouse he??
    Liefs
    Moeke

• 11 Januari 2012 - 15:55

Jolanda:

Hoi, ziet er allemaal erg gezellig uit!!
    Geniet nog een paar dagen en laat maar horen hoe laat jullie op Schiphol zijn.

Groetjes Henri en Jolanda

• 11 Januari 2012 - 16:00

Gijs:

Sjonge jonge, schon foto's en een heel verschil (vooral in breedte) met de foto's van andere jaren!!
    Geniet er nog even van!! En tot op de koffie !! (of borrel of allebei of pilske of alledrie...)

Groet Gijs en familie

• 11 Januari 2012 - 17:41

Hanny:

Hoi Sandra en Pierre,

Wat ziet het er geweldig uit. Die stranden en dat shoppen staat me wel aan. En dat zonnetje, dat missen we hier!
    Geniet er nog van.

Groetjes,
    Hanny, Mark en Manon

• 11 Januari 2012 - 18:09

Manon:

Hey Sandra en Pierre,

Heerlijk om het allemaal zo mee te bekijken. Geniet nog lekker van de laatste dagen en tot gauw.

Liefs,
    Manon en zo.

• 12 Januari 2012 - 02:40

Tante Lucy :

Sandra ,Pierre

You sure are having the time off your life ,and the pictures are beuatiful ,and the weather ,wow .

Enjoy the rest off your holiday's .
    love xo

• 12 Januari 2012 - 19:58

Dory:

Die masages doen jullie wel goed want jullie zien er relaxed uit en ook Ira ziet er goed uit.
    Leuk om haar daar te ontmoeten en lekker bij te kletsen.
    Geniet nog van het zonnetje want het zit er weer bijna op.
    Goeie terugreis gewenst!

Groetjes van ons allemaal. xx