Rondreis Mexico ? Rondreis Amerika ! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu Rondreis Mexico ? Rondreis Amerika ! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu

Rondreis Mexico ? Rondreis Amerika !

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Pierre & Sandra

15 December 2008 | Mexico, Mexico-stad

Hoi allemaal,

We zijn er eindelijk. De reis is deze keer niet echt soepel verlopen. We hebben er maar liefst 50 uur (!!!) overgedaan om in Mexico City te komen. Tjonge wat een ellende en wat was het spannend. Het begon thuis eigenlijk al met het inchecken, daar zagen we ineens dat er ook een stop zou zijn in Washington. Op zich geen probleem als we in hetzelfde vliegtuig hadden kunnen blijven zitten. Helaas eruit, koffers ophalen en opnieuw inchecken. Op de borden zagen we dat ons vliegtuig vertraging had en ze zouden pas een paar uur later kunnen zeggen of deze vlucht zou doorgaan. Dat hebben wij natuurlijk niet afgewacht en zijn meteen naar United gegaan en zij hadden voor ons een back~up gemaakt (dag later naar LA en vervolgens naar Mexico City). Toen we alsnog in het vliegtuig zaten naar Los Angeles, zijn we toch weer uitgestapt omdat we de doorvlucht naar Mexico City nooit konden halen. Terug naar de balie van United en besloten om een nacht in Washington te blijven. Natuurlijk geheel op kosten van United in een superdeluxe resort. Volgende ochtend om 6 uur met een superdeluxe taxi naar het vliegveld om te vliegen naar Los Angeles. Aangekomen in LA meteen naar Mexicana voor onze vlucht naar Mexico City maar daar waren onze namen helemaal niet bekend en de vlucht was ook nog eens overboekt. Lekker....weer terug naar United waar we ruim 1,5 uur in de rij hebben moeten staan en een medewerkster een uur bezig is geweest om ons naar Mexico City te krijgen. Tja met United via Las Vegas deze keer en dan met Mexicana naar Mexico. Wat denken jullie ??? Die vlucht naar Las Vegas had ook weer vertraging maar gelukkig net tijd genoeg om de vlucht naar Mexico City te halen. Zo kwamen wij dus vannacht (maandag) om 2 uur doodmoe eindelijk bij ons hostal aan.
De rugzakken waren verdwenen dus zijn we vanmorgen eerst ondergoed, shampoo , tandenborstels en tandpasta gaan kopen (geen overbodige luxe naar 50 uur). Daarna zijn we op zoek gegaan naar onze rugzakken want we hadden geen flauw idee waar die waren gebleven. Volgens United bij Mexicana en Mexicana had natuurlijk niets ontvangen van United. Met de metro terug naar het vliegveld waar we weer van het kastje naar de muur werden gestuurd. Eindelijk de juiste persoon gevonden en die zei dat de rugzakken naar ons hostal waren gestuurd. Met zeer weinig vertrouwen terug naar ons hostal en maar gelukkig werden we eindelijk herenigd met onze rugzakken. Nu kan dan eindelijk onze vakantie beginnen. Vanmiddag al wat rondgeslenterd door Mexico City en het is er geweldig. Een heerlijke kerstsfeer op het centrale plein en de temperatuur is heerlijk. Momenteel zit ik dit bericht te typen op het dakterras van onze hostal en het uitzicht op het plein is geweldig. Later meer over Mexico City.

Liefs Pierre & Sandra

PS Bedankt voor al jullie lieve reacties.

• 16 December 2008 - 07:26

Ton:

Geniet er nu maar extra van!!! Goei werk hi tijd nodig, da blijkt wel!!!

• 16 December 2008 - 07:54

Dory:

pfff, soms zit het mee en soms zit het tegen, ga nu maar extra genieten! Veel plezier en we volgen jullie op de voet.
    Dikke kus van ons allemaal!

• 16 December 2008 - 08:49

Nettie:

Ik dacht al waar blijven ze nou? Gelukkig heb je het weer overleefd en kun je het in je verhalenboek bijschrijven.Heb je al gehoord dat Bram weer thuis is? Er staan hele leuke filmpjes op Hyves, mocht je soms in de gelegenheid zijn. Nou, veel plezier dan maar. Eet, en doe geen verkeerde dingen en tot mails.
    Heel veel liefs!!
    PS. ik heb net jullie koelkast leeggehaald (op verzoek).

• 16 December 2008 - 09:04

Ron En Jeanne:

Hoi Sandra en Pierre,

Vergeet de vervelende reis en geniet nu maar lekker van de vakantie!

liefs Ron en Jeanne

• 16 December 2008 - 12:37

Jebbinkjes:

Hoi San en Pierre,

Nou, nou, het is maar goed dat jullie 5 weken gaan, anders was je al een halve week met reizen kwijt geweest ! Maar het is allemaal weer goed gekomen dus nu kan het genieten beginnen...(het klinkt tenminste heerlijk relaxed !!) Ik vond het inderdaad al lang duren... Doe de mexicanen de groeten en ik stuur snel een langere mail !! Liefs en groetjes, Mark, Kevin, Shane en Bianca xxx

• 16 December 2008 - 16:31

Bob:

gelukkig zijn jullie goed (na een hele omweg) aangekomen. nu begint jullie vakantie pas, geniet er van.

groetjes bob en josé

• 17 December 2008 - 08:13

Erik:

Ha die Sandra en Pierre
    Tja, Mexico is het land van mañana, mañana. Dit was vast bedoeld als jullie inburgeringscursus :-)
    Hoe dan ook, hopelijk wordt het alsnog een geweldige vakantie. Feliz Navidad!

• 17 December 2008 - 10:31

Annelies:

Hallo Pierre en Sandra,

Leuk begin van de vakantie. Maar nu kunnen jullie volop gaan genieten! Veel plezier.

Groeten,
    Annelies

• 17 December 2008 - 14:11

Marja:

hey wereldreizigers,
    ik vond het al lang duren voor er een mail kwam. Wat een ellende dit keer!
    Ik zal morgen even op het reisbureau checken of daar ook iets fout is gegaan misschien.
    Maar daar hebben jullie nu niets meer aan. Ga lekker genieten!!
    Veel plezier!

groetjes marja, jeff en lizzy

• 17 December 2008 - 14:28

Marja:

Wat een reis !! ga er nu maar lekker van genieten !!
    Groetjes Eric, Marja en kids

• 17 December 2008 - 20:14

Jolanda:

hoi Pierre en Sandra
    Ik hoop dat onze reis wat soepeler zal verlopen!Maar wij gaan dan ook de andere kant op, misschien helpt dat, haha. Als wij als eerste weer terug zijn zullen we met plezier jullie verslagen weer volgen. Fijne feestdagen.
    groetjes Jolanda, Henri, Maudy en Robin

• 18 December 2008 - 15:05

Manon:

Hey Sandra en Pierre,
    Heel veel plezier en geniet er lekker van. Liefs.

• 18 December 2008 - 16:33

Yolanda & Kids:

Hoi Sandra en Pierre,

Door alle drukte was ik natuurlijk weer te laat om jullie via een krabbel een fijne vakantie toe te wensen. Dus bij deze, heel veel plezier daar in Mexico.
    Natuurlijk hele fijne feestdagen en alles wat goed is voor 2009!
    Liefs en groetjes,
    Yolanda & fam.

• 19 December 2008 - 07:16

Dave:

50 uur? hadde de verkierde afslag gevat?

veul plezier en goeie kerstdagen en goei uiteinde en een flink end erin.

groeten
    Dave