Hollandse regen in Ozzie - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu Hollandse regen in Ozzie - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Pierre & Sandra Megens - WaarBenJij.nu

Hollandse regen in Ozzie

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Pierre & Sandra

17 December 2009 | Australië, Warrnambool

Dag mede vakantiegangers,

Hoe is het ? Aan het genieten van de kerstvakantie ? Waren de kerstpakketten leuk ? Wij hebben een week geleden leuk nieuws gekregen. Eén dezer dagen worden wij weer oom en tante, super spannend. De datum is al bekend omdat ons Sil met de keizersnee gaat bevallen. Wij dachten eigenlijk dat het een geheim was maar aan de vorige reacties te zien dus niet. Gisteren gebeld met het thuisfront en tot nu toe gaat alles goed. Vandaag hebben wij een shitdag gehad in Australie, een echte Hollandse dag met belachelijk veel regen. Vanmorgen in Port Fairy zelfs het bed in onze camper moeten ombouwen naar een tafel want buiten zitten was echt geen optie. Eigenlijk stond de Great Ocean Road op het programma maar deze gaan we morgen doen, met of zonder regen. Wel zijn we al naar het beginpunt gereden, Warrnambool. Een redelijk groot stadje met genoeg winkels om ons een paar uur te vermaken. De rest van de dag hebben we alleen maar gekaart en borrels gedronken, echt vakantie toch ? Volgens mij waren we gebleven in Adelaide waar we zaterdag de camper hebben opgehaald.
De eerste nacht in de camper super lekker geslapen, we lagen er vroeg in want het was koud. Zondagmorgen zijn we naar Glenelg gereden, een voorstad van Adelaide aan de zee. We waren er vroeg dus de winkels en restaurants waren nog dicht. Toch was het er behoorlijk druk en stond er iets te gebeuren. Wat bleek….honderden motorrijders gingen die dag cadeaus brengen naar kinderen in het ziekenhuis van Hahndorf. Pierre kon zijn geluk niet op want alle soorten en maten motors waren aanwezig. De ene nog meer in de kerststemming versierd dan de andere. Er kwam werkelijk geen einde aan de stoet. Ook wij zijn naar Hahndorf gereden om daar de stoet te zien aankomen, wij hadden in dit plaatsje toch al een korte stop gepland. Hahndorf is een pittoresk-kitscherig dorp waar vroeger Duitse immigranten zich hebben gevestigd. In de enige hoofdstraat is een Duitse bakkerij en Duitse restaurants met Duitse worsten en Duits bier van de tap. De Australiers zijn er gek op maar wij vonden het nogal lachwekkend. Op de stoeprand hebben wij de ronkende motors voorbij zien komen en dat was echt erg leuk. Daarna zijn we door het Coolong National Park langs de kust doorgereden naar Robe. Wij vonden daar een leuke camping aan de zee maar het weer zat niet mee, behoorlijk fris met af en toe een drup regen. ’s Avonds nog een korte wandeling gemaakt naar het stadje maar dat was helemaal uitgestorven (Pierre was wel tegen een paal aangelopen, erg grappig). Maandagmorgen weer vroeg uit de veren, op naar onze volgende bestemming, Halls Cap in het Grampians National Park, zo’n kleine 400 kilometer verderop. Een lange stop gemaakt in Mount Gambier, dit stadje ligt op de helling van een dode vulkaan en bestaat uit 3 kraters en verschillende “sinkholen”. Nadat we het gezellige stadje hadden bekeken zijn wij een rondrit gaan maken om het Blue Lake en het water was inderdaad enorm blauw. Bij het Valley Lake hebben we lekker in het gras geluncht en na de mooie stop bij Umpherston Sinkhole zijn we rond 1 uur doorgereden naar Halls Cap. In Hamilton boodschappen gedaan voor de dagen in het Grampians NP. Tegen het eind van de middag vonden we een prachtige camping iets buiten Halls Cap en zagen meteen vele kangaroes, herten, kakatoes en vele andere vogels. Het Grampians National Park bestaat uit een aantal bergen en de hoogste is de 1168 meter Mount William. Wij hebben dinsdag de hoogtepunten van het park bezocht zoals Wonderland Range, Boroka Lookout, the Balconies en de Mackenzie Falls. Allemaal mooie en verschillende uitzichten te bereiken per auto en dan via een korte wandeling van ongeveer 1 tot 1,5 kilometer. Er zijn bijna 200 kilometer aan wandelpaden waarvan wij er ongeveer 10 hebben gelopen. Eind van de middag rustig aan gedaan op de camping. Wij kunnen werkelijk uren kijken naar de 30 tot 50 kangaroes welke voor ons op een open veld aan het spelen, eten en ook vechten waren. De volgende dag zijn we een pittige wandeling gaan maken naar de Pinnacles. Een klim van ruim een uur waar we 280 meter omhoog moesten klauteren (lang leve de uren thuis op de crosstrainer). Voor mij was de appel behoorlijk zuur toen ik boven kwam….een spectaculaire Lookout maar ik durfde niet vanwege mijn hoogtevrees. Deze was echt op de punt van een rots, super eng ! Bij het Brambuk Cultural Center in Halls Cap uitgerust en wat gedronken voordat we weer gingen naar de volgende bestemming, Port Fairy. Een leuk en charmant stadje aan de kust net voor het begin van de Great Ocean Road. Vroeger een station voor de walvisvangst en nu wordt hier nog kreeft gevangen. We hadden geen zin meer in een wandeling en hebben wat rondom de camper gehangen. Hopelijk blijft het morgen droog want bij de Great Ocean Road heb je niet alleen vele uitzichtpunten maar ook leuke wandelingen. In het volgende verslag meer over de Great Ocean Road en waarschijnlijk Melbourne.

Liefs vanuit een nat Ozzie !

PS Wisten jullie dat zure melk enorm gaat stinken in een camper ? BAH !

• 17 December 2009 - 08:40

Sil, Pas, Bram En??:

Nou hier is de eerste SNEEUW !! gevallen. En een flink pak ook. Op de wegen in NL staan er op meerdere plekken files van 30 km. De drukste spits van dit jaar (zeggen ze). Beetje sneeuw en NL ligt weer plat hoor, hihi. Bram is nu lekker in de sneeuw aan het spelen. En geniet volop. Zolang je hier niet de deur uit hoeft is het wel heel erg gezellig. Misschien wordt het wel een witte kerst ??

Liefs van ons allemaal

• 17 December 2009 - 08:43

Nettie:

Hollandse sneeuw zal je bedoelen!! "Wij", hier in Holland zijn vannacht bedolven onder een dik pak sneeuw, met als gevolg 670 km ochtendfile (de langste van dit jaar), maar als pensionada heb ik daar natuurlijk geen last van. Maar morgenvroeg kan dat een probleem voor Silvie gaan worden: zij moet om 08.00 uur al in het Radboud zijn (wat de rest van nederland doet zal ons een zorg zijn he?)
    Jullie vermaken je intussen prima volgens het verhaal en ik had niet anders verwacht.
    (nog een nachtje slapen!!)
    Liefs!!!

• 17 December 2009 - 08:53

Eric Megens:

Jullie hebben wat regen hier sneeuwt het nu.In het weekend kan er geschaats worden (als je dat kunt)Dat is al wat we hebben.Maak er nog een paar mooie weken van. Tot volgend jaar Groetjes uit het schaijk Pierre reed mijn rocket 3 ook mee?

• 17 December 2009 - 09:19

Ron En Jeanne:

Weer schitterende foto's en vanuit het witte Ravenstein lieve groetjes.

Ron en Jeanne

• 17 December 2009 - 12:43

Marja:

Hey, dat ziet er weer leuk uit!
    Alles nog oke daar dus.
    Hier alles wit!
    Ik heb 30 minuten gedaan over het stukje Oss-Heesch en toen 30 min weer terug! Maar het ziet er wel weer erg gezellig uit, ik hoop op een witte kerst!
    En ik wens jullie een zonnige kerst zonder regen.

groetjes marja en de rest vd timpjes

• 17 December 2009 - 13:43

Nel Cloosterman:

Erg lief dat je je reisverslag (tot op heden)stuurde over Australia. Ik moet je zeggen dat het eigenlijk geen nieuws voor me is. Zoals je Moeder je wel verteld zal hebben ga ik er nu voor de derde keer naar toe. Ik heb daar veel Familie wonen Mijn Broer en zus wonen daar, zijn getrouwd hebben kinderen en kleinkinderen.
    We hebben als we daar zijn natuurlijk niet veel rust omdat ze ons zoveel mogelijk van Australië willen laten zien. Zelfs s'avonds moesten we mee om het uitgaansleven mee te maken.Dat doet natuurlijk niet veel onder voor het Nederlandse.
    Mijn Broer woont in Rockhampton in Queensland en mijn Zus in Sale bij Melbourne Victoria. Aan de NoordOostkaap.

Ik zal met je Moeder afspreken dat wij onze Site prive willen houden,dat willen onze kinderen liever. Wens je nog heel veel succes met je wereld reis, en de hartelijke groeten van Nel Cloosterman.

• 17 December 2009 - 19:30

Bianca En Ton:

EUuiii luitjes,

Dat gambier ziet er wel heel bruin uit! Mooie foto's, uitzichtspunt is ook erg mooi. Dat hebben we hier in Schaijk (nog) niet!

Nog veel plezier daar, wij krijgen bijna een white christmas!

• 17 December 2009 - 23:34

Roland:

hee hallo daar alles nog oke allen wat een tegenvaller allemaal van die oude lullen motoren of reden er ook echte motors bij ik kon ze niet vinden op de foto veel plezier op de great oceaan road is kei gaaf en ook alvast een fijne witte kerst gewenst
    hou doe en nog plezier.

• 18 December 2009 - 10:39

Bianca J.:

Hoi hoi,

Nou, na al die hitte misschien ook wel eens lekker, een beetje verfrissing ? Hier is alles wit dus ook weer eens iets anders. Jammer dat alles dan meteen zo'n chaos is. Jullie vermaken je nog prima lezen we (Pierre, een dikke bult op je kop?). Spannende dag vandaag he, voor Sil, Pascal, Bram, jullie mam en natuurlijk ook jullie...We zijn heel benieuwd ! Geniet er nog van ! Liefs,

Mark, Bianca, Kevin en Shane

• 18 December 2009 - 13:17

Manon:

Dat ziet er weer spectaculair uit allemaal. Kan me voorstellen dat zo'n rotspunt eng is, ik zou er ook niet gaan staan hoor. Geniet nog maar lekker, wij genieten hier nu "lekker" van de sneeuw.

Liefs,
    Manon en zo

• 18 December 2009 - 13:40

Jolanda:

Ha oom en tante,

Proficiat met jullie kleine nichtje,Bo. Ik weet niet of je het zo schrijft. Zij is nu ruim 12 uur oud, dus ik neem aan dat Silvie en Pascal jullie helemaal op de hoogte gebracht hebben en dat ik jullie mag feliciteren zonder iets te verraden.
    Wat maken jullie weer een geweldige reis, de verslagen en de foto's zijn weer prachtig. Erg leuk om te volgen.
    Geniet er nog lekker van!

Groetjes Jolanda en de rest

• 18 December 2009 - 20:52

Dory:

Hoi tante Sandra en ome Pierre,

Van harte met jullie super mooie, lieve en kleine nichtje Bo! Bram is nu grote broer en is reuze trots, zó mooi hoe hij reageerde toen hij haar vanmiddag zag.

Jullie maken weer een schitterende reis en zien weer héle mooie dingen. Hopelijk stopt het met regenen en kunnen jullie er nog een paar weken van genieten.

Dikke kus en drink maar een lekkere borrel op Bo!

• 30 December 2009 - 13:01

Elle:

wow zijn jullie DAT op die moters ?